Temora - Reisverslag uit Temora, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Temora - Reisverslag uit Temora, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Temora

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 September 2015 | Australië, Temora

Temora! Ik ben nu al weer 1.5 week bij de familie in huis en ik voel me super! Het is een ontzettend lieve familie, bij wie ik me vanaf moment 1 gelijk thuis voelde. Ze hebben een ontzettend mooi en groot huis waarin ze wonen, met 60 acers grond erom heen. Ik heb mijn eigen grote slaapkamer en de rest deel ik met de familie. Robert werkt 5 tot 6 dagen buitenshuis en Corrina werkt 2 tot 3 dagen buitenshuis, de overige dagen werkt zij thuis. Ze zijn beiden super aardig en ik kan leuk met ze lachen en ouwehoeren. Beide kinderen, Angus (8jr) en Trixie (6jr), gaan naar school. Dat betekent elke ochtend helpen met ontbijt en lunch klaarmaken en ze op tijd richting de bus brengen. Als de kids eenmaal in de bus zitten, loop ik weer terug om de boel op te ruimen. Ik help mee met alles wat in huis moet gebeuren; schoonmaak, wasjes draaien, koken etc. Het is erg leuk om op deze manier de familie van dienst te kunnen zijn. In de middag haal ik de kids weer van school en gaan we bezig met het huiswerk. Als dat eenmaal is gedaan, mogen ze zelf weten wat ze doen totdat paps en mams weer thuis zijn en we gaan eten. Daarna nog even vrije tijd voor de kids en op naar bed. Ik heb al een aantal buren leren kennen, wat erg aardige mensen zijn! Ze zijn allemaal erg geïnteresseerd in wat ik deze paar weken al heb gedaan en ze vragen veel naar het hoe en wat in Nederland. Iedereen zegt dat ik in de mooiste periode qua weer (en daarmee omgeving) ben gearriveerd. Het is hier echt prachtig, alles is in bloei. Wat echter een minder grappig punt is van het warmer wordende weer, is dat de spinnen weer komen. Wat een nog veel minder grappig punt is, is dat ze hier de Hudsman spider hebben. HJ heeft even voor me gegoogeld en zijn reactie zei me dat ik dat maar niet moet doen. Hier in huis hadden ze een op de muur, en omdat ie al een aardig tijdje in huis verbleef, hebben ze hem Harrold genoemd.. not funny.. Ben benieuwd naar mn eigen reactie als ik een in levende lijve tegenkom! Ze zeggen dat er erg veel kangaroos zijn, alleen heb ik ze helaas nog maar 1x gezien in de verte. Onvoorstelbaar dat ik ze zo weinig zie en ze de kangaroos aan het afschieten zijn, omdat er momenteel te veel zijn. Am I blind!? Komt vast nog wel! :)
We zijn in het weekend naar Wagga Wagga geweest, wat een aardig groot winkelcentrum is. Dit is ongeveer een uurtje rijden vanaf Temora. Ze willen me graag van alles laten zien wanneer de mogelijkheid er is, dus elk weekend gaan we ergens anders heen en doen we iets leuks met zn allen. Omdat ik sommige middagen alleen thuis ben, heb ik weten te regelen dat ik vanaf nu 1x in de week het huis van de buren schoon kan maken. Het is een super groot huis, dus ik hoef me zeker niet te vervelen. Het is leuk om een beetje bezig te blijven en voordat ik het weet zijn de kids alweer terug van school. Trixie is erg trots dat er nu een aipair bij haar in huis woont. Ze vindt het zelfs zo leuk, dat ze op school aan juf heeft gevraagd of ik een middag mee mag komen om over mij te kunnen vertellen voor de klas. Joeehoooeeee, dat zagen we niet aankomen :p En hoe kom ik naar de stad, jawel in de dikke Volvo Station! Geen enkel probleem om de volvo zo nu en dan eens te gebruiken :) Het rijden aan de linker kant valt me mee, alleen vind ik het toch wat lastig om de switch te maken naar welke kant je eerst moet kijken als je bijvoorbeeld een weg op moet draaien. Gelukkig is het bij lange na niet zo druk op de weg als thuis, dus weinig mensen die zullen toeteren dat ik op moet schieten. Voor de rest is de 1.5e week voorbij gevlogen en gaat alles erg goed. Wederom super blij!

  • 02 September 2015 - 21:57

    Alie:

    haha kirsten ook wij vinden het fijn dat je het er enorm naar je zin hebt bij de familie geeft ook een stukje rust, als ik tegen mensen zeg dat je nu als aipair werkt zeggen ze gelijk ow die hebben straks ook zo kinderen dan haha, maar nee dat denk ik niet hoor.nou zo maar even een paar maandjes volhouden dan heb je ze straks lekker verdient om gezellig met hj van je vakantie te kunnen genieten. heel veel groetjes en kusjes van ons.

  • 13 September 2015 - 10:52

    Jenny Vliek:

    Hallo Kirsten,
    Van Gerda kreeg ik de link naar jouw prachtige reisverhalen. Ik lees ze met veel plezier. Wat fijn dat je zo'n leuke familie gevonden hebt, waar je als au pair kunt werken. Het spinnen verhaal komt me bekend voor. Maar maak je maar geen zorgen, gevaarlijke spinnen zijn zeer langzame movers, dus je kunt gewoon weglopen. Nog veel plezier, ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 8316

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: