Laatste blog Temora - Reisverslag uit Temora, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Laatste blog Temora - Reisverslag uit Temora, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Laatste blog Temora

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 November 2015 | Australië, Temora

Temora
De vakantie in Anna-Bay was erg mooi, genieten, relaxt, fijn en leuk. Van de 7 dagen, hebben we 4 erg mooie zonnige dagen gehad. Heerlijk genoten van het strand en lekker in de zee gezwommen. De kameel rit die we hebben gemaakt, had ik voor geen goud willen missen. Een hele leuke en gave ervaring om dat te doen. Als ik zou moeten kiezen tussen een paard en een kameel, dan is de kameel mn grote vriend! Ondanks dat ie zeker anderhalve x zo groot is, is het naar mijn gevoel 10x zo veilig om een rit met een kameel te maken. Mijn kameel struikelde geen één keer, waarschijnlijk door zijn enorme, grote en ronde voeten! Zelfs met mn kameel de zee in geweest, wat wil een mens op vakantie nog meer :) De overige dagen hadden we grijs en regenachtig weer. Ondanks dat hebben we ons kunnen vermaken en is de tijd vrij snel voorbij gevlogen. Op de terugweg zijn we het weekend over gebleven in Dubbo, waar vrienden van Corrina en Robert wonen. Wat ik persoonlijk erg leuk vond, is dat Phyllis ook in Dubbo is geweest. Het land is gigantisch groot en toch zie ik bepaalde plaatsen die Phyl ook heeft gezien. Nu heb ik verder niet veel van Dubbo gezien, maar het leek mooier dan op google maps toen ik het opzocht thuis toen Phyl er zat.
Inmiddels al weer twee week terug. Vóór de vakantie in Anna-Bay, heb ik voor het eerst schoongemaakt in town: mijn tweede schoonmaak plek. Ik heb nu aardig wat schoonmaak uren gemaakt en ik kan stellen dat het niet nu en niet nooit mn hobby gaat worden. Ik ben blij dat ik door deze tweede schoonmaak plek weer wat meer tijdverdrijf heb, maar ik kan uitkijken naar mijn laatste keer schoonmaak. En dat is welgeteld nog 3 x schoonmaken :) Het is nu echt aftellen naar het einde. Nog 1.5e schoolweek dat ik met de kids kan meemaken en dan zit mijn tijd er bij de familie op. Ik heb een geweldige, mooie, leuke, gezellige en leerzame tijd bij hen mogen hebben. De tijd met en bij de familie heeft me laten inzien wat er allemaal bij komt kijken als je kinderen hebt. Natuurlijk heb ik genoeg verhalen gehoord, maar het daadwerkelijk meemaken wat het is, dat was een goede ervaring om de verhalen te kunnen geloven :) Verantwoordelijkheden, je eigen vrije tijd (heel breed in te vullen met wat je wel en niet meer kunt doen) die je (veel) minder hebt en niet altijd meer uit kunnen slapen :) Ik heb natuurlijk de rol als au pair, dus ik heb me overal op aan kunnen passen, maar met een fulltime baan is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Ondanks dat: een super tijd met de kids gehad en ik hoop dat zij dat ook zo hebben ervaren. Een week nadat ik ben vertrokken komt de volgende au pair al en zij komt uit Frankrijk. Ik ben erg benieuwd hoe zij het platteland gaat ervaren en ik wens haar een hele fijne tijd met de familie.
Het een na laatste weekend ben ik door de buren gevraagd om op hun huis te passen. Ik vind het erg leuk dat ze me dat toe vertrouwen en dat ze mij daar voor hebben gevraagd. Ik hoef alleen de planten water te geven en voor de hond en katten te zorgen. In ruil voor dat heb ik het hele weekend een huis voor mezelf en kan ik genieten van hun prachtige uitzicht vanaf de veranda. Helaas is het extreem warm deze dagen (40 graden), dus buiten zitten is op het moment niet fijn. Ik heb al tegen HJ gezegd: het is niet te beschrijven hoe warm het hier is. Ik noemde een aantal weken geleden in een van mijn blogs dat het warm was, maar dat was niks vergeleken met hoe warm het nu is. Er waait een stevige wind, maar die maakt het alleen maar erger. Van afkoeling is helaas geen sprake. Hiermee wil ik echter niet klagen, want het weer in Nederland is nou ook niet echt geweldig te noemen, bah!
Mijn volgende blog zal ik posten als ik, jawel: weer samen met HJ ben! Nog heeel even wachten en dan is het eindelijk zo ver! Ik heb een geweldige ervaring opgedaan en veel geleerd door in mn uppie te reizen en ik ben me er bewust van geworden dat ik alles nog veel leuker vind, als ik ervaringen kan delen. Straks het samen delen van een geweldige en mooie reis met HJ, maakt mij meer dan gelukkig en deze hele reis compleet!

  • 20 November 2015 - 09:51

    Dirkina:

    Meissie meissie. Wat heerlijk te lezen hoe zo'n mooie tijd je daar doormaakt. Leuk ook hoe je het weet te verwoorden. Ik wens je dan ook nog een paar leuke aupair weekjes toe en dan op naar je vakantie. Wat zullen jullie blij zijn elkaar weer te zien. Ben benieuwd wanneer je weer een blog schrijft. Daar kom je straks helemaal niet aan toe. Haha. Heeeeeeeeel veeeeeel plezier nog. Groetjes Dirkina

  • 20 November 2015 - 23:51

    Alie:

    Eindelijk dan bijna zover he dat jullie samen kunnen genieten van een wel verdiende vakantie, dubbelgeietendus.
    Je hebt zeker een goede ervaring op kunnen doen, ik zou het je niet nadoen in mijn jongere jaren.al ging het alleen om het alleen reizen dan al, pff moest er niet aan denken.
    Nou ik ga henk-jan ook zeker missen: 2maand geen eten meer brengen naar de praxis op maandag en donderdag avond , 2 maand niet meer samen boodschappen doen op donderdagmorgen, 2 maand geen wasjes meer draaien van hem pff hij maakt wat smerig. enzo kan ik wel een boek vol schrijven. jullie en gaan genieten en wij kijken uit naar februari dat we jou ook weer ff kunnen knuffelen. maar kijk vooral goed uit groetjes jaap en alie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 8322

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: