Eerste week samen Australië - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Eerste week samen Australië - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Eerste week samen Australië

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 December 2015 | Australië, Gold Coast

De eerste avontuurlijke week in Australië, samen met Henk-Jan!
Esther vroeg mij, voordat ik HJ ging ophalen van het vliegveld: en, denk je dat je ook moet huilen? Ik reageerde gelijk: nee joh, dat denk ik niet! Maar toen ik HJ op het schermpje voorbij zag komen, 2 meter verwijderd van real life elkaar weer zien, kwamen de tranen van blijdschap! Vanaf moment één was het weer als van ouds en zijn we leuk aan het kletsen en ouwehoeren. Henk-Jan heeft een goede vlucht gehad, maar zegt wel: Australië; één keer, maar nooit weer. Zeg natuurlijk nooit nooit, maar het is echt heul erg lang vliegen. Tot de middag leek HJ het redelijk goed vol te kunnen houden qua vermoeidheid, totdat we rond 3 uur aankwamen in het hostel en hij zijn hoofd 'voor maar 2 tellen' even op het kussen wilde leggen. Hij was in een wonderbaarlijke 2 sec vertrokken en gelukkig na een uurtje weer wakker, om nog even een wandeling in Brisbane te maken. Brisbane is wat mij betreft de mooiste en leukste grote stad ten opzichte van Sydney en Melbourne. Het centrum heeft een verscheidenheid aan winkels, veel restaurants, gratis open zwemplaatsen met stranden ernaast en veel gezellige wandelpaden van het ene naar het andere eind van het wandelgebied. Na twee dagen in een hostel in Brisbane te zijn geweest, hebben we de campervan opgehaald. We werden positief verrast, omdat het luxer is dan gedacht. Het is een automaat, het bevat bestek en servies, we hebben een koelkast, magnetron en broodrooster en meer dan zat ruimte om te kunnen slapen. We zijn vanaf Brisbane naar Noosa Heads QLD gereden, omdat HJ graag wilde zien waar ik mijn eerste week heb doorgebracht. We hebben 2 nachten op een hele mooie camping doorgebracht, het nationale park bezocht, het centrum in geweest en natuurlijk wezen zwemmen in de zee; heerlijk! Nadat we daar mooie twee dagen hadden gehad, besloten we in het Lamington National Park te willen verblijven, zo'n 3 uur rijden ten zuiden van Noosa. We hebben ongeveer drie keer verkeerd gereden, maar als we dat niet hadden gedaan, hadden we nooit de mooie omgeving gezien die we nu wel hebben gezien. Echter, ons lieve campervannetje heeft meer bergen en heuvels gezien, dan HJ en ik koeien in de wei. Na de zoveelste afdaling, die stijler was dan 10%, begonnen wij een ongename geur op te merken. De remschijven waren oververhit.. stinkend en rokend, stonden wij daar dan aan de kant van de weg. We moesten nog een uur rijden tot plaats van bestemming, en we stonden in de middle of knowwhere. Gelukkig bestaat er het mooie google en hebben we uitgezocht hoe en wat. Met 30 km per uur, zijn we verder gaan rijden en 5 minuten verder kwamen we een campingplaats tegen. Daar zijn we gestopt voor een nacht. De volgende dag hebben we onze weg voortgezet en hebben we het er toch op gewaagd door te rijden naar Lamington national park. Gelukkig was de heen weg stijl omhoog en hebben we onze gedachtes naar de terugweg uitgeschakeld. Het was een hele beleving om in de vrije natuur te overnachten en voor ons was één nacht dan ook meer dan genoeg. Beiden zitten we dat betreft dan goed op één lijn, en hadden we die keuze snel gemaakt. Savonds in het donker plassen in een gat, waar je niet weet of er wat omhoog komt kruipen, dat is aan ons niet besteed. We zijn de volgende dag daarom met vol goede moet naar beneden geknort, wat we goed hebben doorstaan. Wij leven nog, de auto leeft nog en we zitten inmiddels veilig in Byron Bay. Wauw! Wat een mooie en gave stranden! Helaas hebben we vandaag regenachtig weer, maar dat mag de pret niet drukken om weer van het strand te gaan genieten en door het mooie en grote centrum rond te lopen. Deze plaats, maar ook de vorige plaatsen waar we zijn geweest, vinden wij een aanrader om te zien. We zouden eerst volledig langs de kust gaan rijden (van begin naar eind), maar hebben al geconstateerd dat je dan veelal hetzelfde ziet. We wisselen daarom de kust af met de binnenwegen en beiden zijn we enthousiast over wat we allemaal zien. Het plan is om één overnachting in Coffsharbour te doen en daarna door te jagen naar Newcastle. De tijd gaat ook nu hartstikke snel en we hebben gemerkt dat het toch langer duurt om van plaats naar plaats te komen als je ook graag 2 overnachtingen wil hebben op één plaats. Komende dagen gaan we proberen wat kilometers te maken, want we willen heel graag de great ocean road gaan doen. Maar met onze planning, henkie snelheid achter het stuur en een portie enthousiasme, gaat dat helemaal goed komen.

• 31 December 2015 - 17:36

Micky Van Asdonck:

Hallo Kirsten,

Nou,.... eindelijk samen! Na zo'n lange tijd van "eenzaamheid", nu weer samen met HJ. Samen het avontuur beleven door het Australische landschap in jullie campervan. Ik wacht vol verwachting naar jouw volgende reisverslag. Geniet ervan en...pas goed op elkaar!

Groet, Micky en Grietje