Van Tasmanie naar N-Z! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Van Tasmanie naar N-Z! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Van Tasmanie naar N-Z!

Door: kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het avontuur in Australië zit er voor ons helaas alweer op! De tien dagen in Tasmanië zijn net zo onvergetelijk als de dagen op het vaste land. Het enige wat echt ontzettend jammer was, is dat het land ontzettend droog en dor was. Helaas had Tassie te maken met een periode van weinig regen en veel warme dagen, wat uitzonderlijk is. We wilden heel graag weer met een campervan rond touren, maar helaas waren we daar te laat mee en was er niks meer beschikbaar. Daarom besloten wij tours te gaan doen en te overnachten in hostels. Omdat ik het zelf niet leuk vind om alle dagen in hetzelfde hostel te verblijven, hebben we vijf verschillende plekken geboekt. Vijf dagen zijn we in Launceston geweest en de laatste zes dagen in Hobart.

Van de vijf tours, hebben we twee vanuit Launceston gedaan. Onze eerste tour ging naar Cradle Mountain. Een ontzettend gave rit en een mooie omgeving gezien. Helaas zjn we maar een uur daadwerkelijk bij Cradle Mnt geweest, wat voor ons wat afbreuk deed aan de tour. We hadden graag een wandeling om het meer willen maken, wat ons nu helaas niet is gelukt. We hebben verder een prachtige dag gehad. Met de tweede tour gingen we naar de Bay of Fires. We werden opgehaald door Joy (van Joy's tassie tours) en met nog een ander stel gingen we op pad. Omdat we met zo'n kleine groep waren, hebben we veel stops kunnen maken en hebben we daardoor onderweg veel kunnen zien. De Bay of Fires was heel mooi om te zien. Alle rotsen hadden een oranje laag over zich heen en met de zee en het strand erom heen maakte dat dit de trip zeker waard was. We zijn die dag ook nog naar de lavendel farm geweest, waar we een mooie rondleiding hebben gevolgd. De dag na deze tour zijn we weer met de bus terug naar Hobart gereden en die dag daarna hadden we onze derde tour naar de Huon Valley. Aangekomen op de plek van bestemming, is het ons beiden helaas een beetje tegengevallen. Wat ons dan tegenviel, tja, het was erg mooi, maar het had voor ons geen wauw-factor. We hebben een wandeling door het bos gemaakt en over een verhoogd traject tussen de bomen doorgelopen. De een na laatse tour zijn we naar Port Arthur geweest. Als je van oude gebouwen e.d. houdt dan is dat wel een must see. We hebben een leuke dag gehad, met een mooie cruise het water op geweest en ook deze dag vloog voorbij. De laatste tour ging naar Russell Falls. De naam zegt het bijna al: naar de watervallen! De weg er naar toe was al erg mooi en de plek van bestemming deed daar niet aan onder. Helaas was de waterval niet zo breed als anders, omdat ook de waterval niet zo goed tegen de warmte kon. Het mocht de pret niet drukken, want we hebben echt een hele mooie, leuke en gezellige dag gehad.

De laatste dag zijn we naar Hobart International Australian Open Series geweest. We kochten ons kaartje, liepen naar binnen om ons kaartje te laten scannen en biieebbb.. we vielen in de prijzen! We wonnen de toss van de eerste wedstrijd op het centre court. Ik mocht de baan op, om de toss te mogen gooien. Een hele leuke ervaring en zeker een om nooit te vergeten. Tot 16:00 uur zijn we bij het toernooi geweest en hebben leuke en spannende partijen gezien! Vanuit daar in één keer door geraced naar het vliegveld om onze vlucht van 20:00 uur naar Sydney te halen. In Sydney hebben we dichtbij het vliegveld een hotel geboekt, omdat we de volgende ochtend onze vlucht naar New Zealand moesten halen.

Sinds afgelopen dinsdag (12-01) zijn we dus in New Zealand. Vanaf het vliegveld zijn we eerst de camper gaan halen. Toen de camper werd voorgereden, keken we even voor de zekerheid om het hoekje of ze niet een andere camper voor ons hadden klaar staan, helaas. Ten opzichte van de vorige camper hebben we nu een oude roestige bak, niet helemaal wat we er van verwacht hadden. Maaaaar hij rijdt en we zitten droog en hebben ondertussen het gas al aardig ingetrapt om ook deze reis onvergetelijk te maken!

Aangezien we nog niet helemaal bepaald hadden hoe we het zuider eiland wilden bekijken, zijn we in Christchurch eerst naar het Visitor Centre gegaan. Hier werden we enorm goed geholpen door een dame die alle mooie plekken en routes voor ons heeft uitgestippeld. Diezelfde dag nog zijn we naar Ashburton gereden, dat ons nog niet liet verwonderen van het landschap dat we verwacht hadden. Maar zodra we Ashburton uitreden, de binnenlanden in, viel onze mond open van verbazing.. zo ontzettend gaaf! Volgens mij hebben we hier al meer sneeuw gezien dan dat er in Nederland is gevallen, de bergtoppen zijn mooi wit. We wilden heel graag naar Mount Cook, maar door het slechte weer hebben we rechtsomkeer moeten maken. De wind stond dusdanig hard, dat we naar de andere kant van de weg werden geblazen. Na wat informeren, kregen we ook te horen dat meerdere autos boven aan de top problemen hadden met de weg te vervolgen. We kozen voor de veilige keuze en zijn naar Oamaru gereden. Na deze overnachting hadden we de stop in Dunedin, waar we de seals, maar niet de albatross en penguins hebben gezien. Dit was echter wel mogelijk geweest, als we veel geld neer hadden gelegd en er dan de káns was geweest dat we ze zouden zien. We hopen ze in het zuiden te kunnen spotten. Houd fb in de gaten! ;)

• 19 Januari 2016 - 15:35

Gerda Wateler:

Lieve luitjes,
    Een wat late reactie ...maar wat maken jullie een super reis,dat is genieten.Veel dingen waar jullie over schrijven komen zo ook weer een beetje boven drijven.Die sneeuwtoppen en dan die verblindende blauwe meren, heb daar gegolft op de hoogste baan ter wereld,wat spullen van een aardige man meegekregen en op de baan niemand te zien ,dat is nog meer genieten en ik geloof van 5 euro in een busje.Dag van je leven. En dan al die soorten garnalen, gekocht in een klein tentje, de zalm zo vers ,nu dat zullen jullie ook wel allemaal beleven .Wij hadden daar ook een oude barrel om ons mee te verplaatsen ,och het reed.Bij inlevering zeiden ze ook nog dat we een ster in de ruit hadden gemaakt die er niet zat.Dat hebben we dus helemaal niet gepikt.Nu jullie gaan nog een poosje genieten ,het begint nu op te schieten ,dat wordt straks wel afkikken.Zitten hier momenteel in een sneeuwlandschap ,vandaag de eerste schaatswedstrijden op natuurijs.
    Kirsten en Henk-Jan geniet nog een tijdje ,een hele goede terugreis!!!
    Lieve groet Adri en Gerda