Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Sydney!
Alweer een paar dagen in Sydney en het bevalt me erg goed. Het hostel (World square Hostel) is goed om in te verblijven en het is vrij schoon. Al leuk met wat andere reizigers gesproken en leuke verhalen en tips gehoord en meegekregen. De eerste dag moest ik gelijk de harbour bridge en de opera house zien. Ontzettend gaaf moment om te beseffen dat ik echt in hartje Sydney ben! Vanaf daar naar mijn hostel is het ongeveer een half uur lopen en onderweg is er genoeg te doen. Er zijn hier zo ontzettend veel winkels en ze zijn dusdanig groot, dat ik kan verdwalen in een winkelcentrum. Zonder mijn toeristen mapje ben ik vrij kansloos, dus deze heb ik continu bij de hand; hallo toerist! :) Ik ben met de ferry naar Manly geweest, wat zeker een aanrader is. Een heel erg mooi en schoon strand en een leuke winkelstraat. Het is echter vrij klein, dus heel veel te zien is er niet. Op de terugweg een walvis gespot wat de reis helemaal perfect afsloot. Verder heb ik een dag doorgebracht in de Royal Botanic Gardens, ook dit is een echte aanrader om naar toe te gaan. Ondanks dat dit maar een klein stukje van de drukke straten vandaan is, voel ik me hier helemaal rustig. Geen autos, geen lawaai en geen bomvolle straten met mensen. Het ruikt hier heerlijk naar natuurlijk en ook de verschillende vogels geven een heerlijk relaxt gevoel. Ondanks dat ik me hier tot nu toe goed vermaak, geef ik alleen geld uit en komt er niks binnen, omdat ik geen baan meer heb. Ik probeer te relaxen, maar wetende dat ik geen baan heb, geeft me toch een beetje een onrustig gevoel. Ik ben eens gaan rondvragen en zo hoorde ik een paar keer aupair werk voorbij komen. Ik had me aangemeld bij visitoz om farmwork te gaan doen voor een heel nieuwe werkervaring, maar aupair werk lijkt me ook een erg gave ervaring! Daarom heb ik me online aangemeld; ik heb een profiel aangemaakt en een dag later had ik contact met een familie! We hebben een paar keer over en weer gemaild en dat klikte dusdanig goed dat we zijn gaan skypen. Ik ben helemaal enthousiast, omdat ik bij hen mag gaan verblijven voor 3 maanden! De familie bestaat uit 4, man en vrouw en twee kindjes van leeftijd 5 en 8. Ze wonen in Tamara, wat twee uur rijden is van Camberra. Ik heb er al helemaal zin in. Ik blijf tot en met zaterdag in Sydney en dan wil ik een paar dagen in Wollongong verblijven, om vervolgens een paar dagen in Camberra door te brengen. Voordat ik wegga, ga ik Phyllis zien in Sydney! Zij vliegt vanaf Sydney en ik ben in Sydney dus 1 + 1 = 2 :) Super gaaf om haar toch nog even te kunnen zien. Dat was het laatste wat ik had verwacht, omdat Australië dusdanig groot is, dat vliegen binnen Aussie bijna meer regel dan uitzondering is. De laatste dagen verblijf ik in het Big Hostel, wat mij betreft een echte aanrader is. Er is een leuke sfeer, ik heb een erg schone kamer, het ontbijt bij de prijs in, leuke en grote keuken en gratis wifi. Dit hostel vind ik vele malen leuker dan de vorige, dus erg blij met mn keuze in een ander hostel te willen verblijven Ik wil kijken of ik Bondi nog kan zien en voor de rest is het nog heerlijk genieten hier. Alles gaat super en voel me super blij!

  • 13 Augustus 2015 - 10:31

    Alie En Jaap:

    heerlijk dat je weer een baan hebt, geeft mij ook zeker weer een rustig gevoel dat je voor komende maanden iets hebt. ik vind het allemaal zo super knap van je ik zou het je echt niet nadoen .geniet nog even de laatste dagen daar in Sidney en we horen wel weer groetjes van ons

  • 13 Augustus 2015 - 16:28

    Dirkina:

    Kirsten. Wat weer een leuk bericht. Man wat maak jij leuke dingen mee. En als klap op de vuurpijl je zus nog zien. Geweldig. Geniet v jullie ontmoeting en doe haar de groeten. Denk dat we binnenkort maar eens gaan buurten in Aduard. Jij weer veel plezier verder. Weet zeker dat je een hele lieve aupair bent. X

  • 14 Augustus 2015 - 22:17

    Marloes:

    Gaaaaaaaaf dat je phyl nog ziet!!

    Geniet ervan!

    Xx marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 8356

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: