Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 Augustus 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne.
Mijn laatste dagen in Melbourne zitten er al weer op. Ik ben naar Brighton beach geweest, wat voor mij een van de mooiste momenten was. Het strand, de wind, de schelpen.. alles samen gaf een enorm gevoel van vrijheid. Ondanks dat er verder helemaal niks te zien of te doen was, vond ik dit wel een van de mooiste stranden die ik tot nu toe gezien heb. De laatste dag ben ik de Eureka Skydeck opgeweest. Een mooi uitzicht over de gehele stad waar ik een aantal mooie fotos van heb kunnen maken. De laatste dagen heb ik heerlijk weer gehad. Dit had ik niet verwacht, aangezien de week zo koud en grijs begon. Als ik Sydney en Melbourne na deze week met elkaar vergelijk, kies ik ondanks het weer toch voor Melbourne. In Sydney had ik een beetje het gevoel opgesloten te zijn in de stad, terwijl ik dat in Melbourne helemaal niet had. Waar ik zowel in Sydney als in Melbourne veel op mn mapje heb staan kijken, ben ik in Sydney door niemand geholpen, terwijl in Melbourne heel veel mensen op mij af kwamen gestapt om mij de weg te wijzen. Ik heb erg genoten van beide steden en ik ben blij dat ik de kans had alle dagen mooie dingen te ondernemen. Wat ik ook een hele leuke ervaring vind, is dat ik met zoveel mensen in contact kom vanuit andere landen. Het is erg leuk om nieuwe dingen te horen, maar ook vragen gesteld te krijgen waar je zelf nooit over nadenkt. Bijvoorbeeld: 'why can you say you are from the Netherlands ánd from Holland? Its confusing'! and: 'why do allot of people have 'van' between there front and surname? We dont have that in our country'. Ik stond perplex van de hoge studieschuld van 155.000,- dollar in de US, wat daar heel normaal is en van de jongen uit Zuid Korea die een aantal jaren verplicht in dienst was, die zonder blikken of blozen vertelde dat hij mensen neer moest schieten als ze de grens over wilden steken. Daarbij hoor je veel van mensen hoe het er in hun land aan toe gaat qua politiek, regels, hoe mensen met elkaar omgaan, arbeid etc. Natuurlijk, in Nederland is ook niet alles perfect, maar ik heb nog niet gedacht: goh, wat zou ik graag naar een ander land willen verhuizen. Het gras is altijd groener aan de overkant.. Ik denk voor mezelf te kunnen stellen dat ik begin in te zien wat voor mogelijkheden we wel allemaal hebben in Nederland en dat het ontzettend veel moois te bieden heeft :)

  • 25 Augustus 2015 - 12:58

    Alie:

    heel mooi verhaal weer kirsten, succes en geniet van de familie waar je nu bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8331

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: