Jaylyn Down - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Jaylyn Down - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Jaylyn Down

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Juli 2015 | Australië, Goomeri

We zijn maandag vroeg vertrokken naar Springbrook Farm, wat nog 2 uur rijden was. Daar bleken we uiteindelijk met 16 personen te zijn. Op SBF werden al onze papierzaken e.d. geregeld. Al snel bleek dat de groep opgesplitst moest worden. 10 mensen konden op SBF blijven en 6 personen moesten naar een boerderij 5km verder op, Jailen Down. Ik zat onder andere bij de 6 personen die naar de andere boerderij mochten Het is een professionele paarden boerderij die ongeveer 100 tot 150 paarden houdt. Sommigen worden speciaal getraind om polo wedstrijden te rijden. Het is ontzettend veel informatie dat we continu krijgen te horen. We moeten niet alleen onthouden hoe iedereen heet, maar ook wat voor kleur de paarden hebben, hoe de machine onderdelen heten etc. etc. Op onze eerste dag hebben we mee mogen helpen om de paarden bij elkaar te drijven in groepen, ze een halter om te doen en te leren welke knopen je moet gebruiken om ze vast te zetten. Het is zo ontzettend groot hier en je moet zoveel woorden en begrippen onthouden, dat veel me weer ontglipt. Woorden als PT: power t... , 3 pointer, stallion, etc. De baas van de farm wil ons gaan testen op onze kennis, we zullen zien. Het was een overweldigende dag, maar helemaal fantastisch. Het is bijna niet te bevatten hoe mooi en hoe groot het hier is. Ik heb nog nooit zoveel mooie en zoveel verschillende vogels gezien. Ze hebben de kleuren van roze tot rood en groen. Dat is het eerst weer voor nu!

• 20 Juli 2015 - 19:19

Alie:

Nou zo te horen een super eerste dag dus, en met paarden werken ook top.
    Laat alles lekker in je opgaan en een hele fijne week daar
    Henk-jan heeft zn eerste weekend ook overleefd hij zei nog 20 weekenden haha [grrrr ennogwat]
    maar we houden hem bezig hoor, dartbord gekocht en helpt met grasmaaien en heg knippen dus komt ook goed met hem.
    we zien uit naar je volgende verhaal

gr jaap en alie

• 21 Juli 2015 - 08:23

Esther:

Arghhh.... Zoooooo jaloers!! Geniet er van!!

• 27 Juli 2015 - 10:49

Gerda Wateler:

Hoi Kirsten,
    Wat een geweldig verhaal,wat beleef je veel en zie je veel ,tjonge daar zou je jaloers van worden.Gisteren waren je moeder en G.J. hier en die hebben me even wegwijs gemaakt en kunnen we nu je belevenissen volgen ,leuk hoor .Hebben natuurlijk ook al heel wat foto's gezien.Je heup is aardig gekleurd.Nu dit was het even,heel veel lieve groetjes van hier.Adri en Gerda

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015