Jaylyn Downs dag 2 - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Jaylyn Downs dag 2 - Reisverslag uit Goomeri, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Jaylyn Downs dag 2

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Juli 2015 | Australië, Goomeri

Onze tweede dag op Jaylyn Downs gehad. De dag begon met het schoonmaken van alle stallen. Waar ik in Nederland met mn lessen vrij bang was voor paarden in nauwe ruimtes, heb ik de angst deze twee dagen al weten te overwinnen. Little bit proud of myself! Tussendoor krijgen we super veel uitgelegd over motors, tracktors, paarden, brandstoffen en ga zo maar door. Het is zo veel, dat ik het meeste niet onthoud. Toen we daar eenmaal mee klaar waren, werd ons gemeld dat we het terrein op gingen. Allemachtig, wat een paarden daar op het terrein. Ze lopen allemaal vrij, jong, oud, drachtig etc. Ik ging mee met de pickupp truck. Na ongeveer een kwartier rijden waren we waar we moesten zijn. De baas hier is te vergelijken met Gorden Ramsey. Hij wil je alles uitleggen en bedoelt alles goed, maar schelden en tieren is in elke zin gewoon en je hoort het gelijk als je iets niet goed doet.
Het was alleen al geweldig om mee te rijden in de pick up; het uitzicht, alle paarden, de natuur etc. We bleken daarheen te gaan om een weg te maken voor het vee dat daar langs kan worden geloosd. Ik heb voor het eerst in mn leven bomen gezaagd! Het was redelijk zwaar om te doen, maar super gaaf. Met dat we alle bomen hadden gezaagd en versleept om de weg vrij te maken, moesten we ook de stenen en rotsen wegslepen. Misschien begin ik een andere angst wel te overwinnen, spinnen! Onder de stenen kwamen onder andere schorpioenen weggekropen, 1000 poters in kleuren die je doen afschrikken en sprinkhanen 10x zo groot. En tja, als me dat niet zoveel scheelt, waarom een spin dan wel (ik heb er overigens nog geen een gezien) :P Toen die klus eenmaal was geklaard, ben ik teruggereden met de quad, Here you go mate!
We hebben vandaag geleerd hoe we paarden op moeten zadelen etc. Ze hebben hier verschillende zadels en halters, dus verschillende manieren om ze vast te maken. Ik hoop dat ik alles goed heb onthouden, want morgen gaan we veedrijven, ook wel mustering genoemd. De baas wil dat we snel en goed opzadelen, dus fingers crossed dat alles in een keer goed gaat zonder hulp. Spannend om te weten dat we daadwerkelijk gaan paardrijden op een western manier. Ze pakken de paarden vrij hard aan, dus we zullen zien hoe het gaat morgen.
Onze avond werd afgesloten met een polo cross wedstrijd. Al de 4 kinderen plus de mensen die hier werken en mensen van buite af, kwamen samen om een wedstrijd te spelen. Het was erg gaaf om te zien en zo ontzettend knap hoe ze dit spe zo goed kunnen spelen op een paard.
Elke avond eten we met zn 6en, wat de dag leuk en gezellig afsluit.
Vanavond bel ik voor het eerst naar ee mogelijke nieuwe baan. Het gaat voor een groot deel om koken, dus we zullen zien..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8327

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: