Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Ingen - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Augustus 2015 | Australië, Melbourne

Melbourne!
Ik zou naar Wollongong en Canberra gaan, maar in alle twee de plaatsen waren nauwelijks hostels te vinden. Omdat er maar vrij weinig hostels werden aangeboden, was mn gevoel niet erg goed om daar een aantal dagen te verblijven. Daarom dat ik naar Melbourne ben gegaan! Voordat ik de busreis van 12 uur zou gaan maken, ben ik eerst nog naar Palm beach geweest en heb ik een hele dag met Phyllis in Sydney doorgebracht. We hebben samen de coastwalk vanaf Bondi beach gelopen. Ontzettend mooie en gave wandelroute. Verder heeft Phyl me meegenomen naar een Aziatisch eettentje, waar we heerlijk hebben gegeten. Samen nog even wat eten gekookt en de dag was voorbij voordat we het wisten. Phyl is inmiddels weer terug in Nederland en ik zet mn reis nog even voort. Aangekomen in de vroege ochtend, ben ik opzoek gegaan naar mijn hostel; Space hotel. Ontzettend groot, maar weer erg schoon en het meest fijne bed tot nu toe. Ook dit vind ik dan zeker weer een aanrader. Ik heb erg leuke kamergenoten en dankzij hen mn eerste Corona biertje gedronken :). Wat misschien meespeelt in dat het zo schoon is hier, is dat het ontzettend rustig is qua mensen. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de meeste backpackers momenteel in het noorden zitten, omdat het daar lekker warm is. Hier in Melbourne is het ontzettend koud, grijs en regelmatig regen, bah! Tot nu toe kan ik nog niet zeggen dat ik Melbourne mooier of leuker vind dan Sydney. In Melbourne heb ik tot nu toe een boottocht over de Yarra River gemaakt, de Victoriamarket overdag en savonds bezocht, heel het centrum van Melbourne doorgelopen en veel verdwaald :) Ondanks mn mapje kan ik echt wel stellen dat ik absoluut niet goed, zelfs heul erg slecht, in routes onthouden ben. De trams zijn voor mij dan ook echt een uitvinding en het is super makkelijk. In het centrum is het gratis, dus een kwestie van hop on en hop off. Ik had mn hostel tm vrijdag geboekt, maar ik blijf in Melbourne tm zondag ochtend. Daarom dat ik voor de laatste 2 nachten nog weer een ander hostel heb geboekt; Urban Central Accommodation. Nog een paar dagen te gaan en dan op naar Temora!

  • 20 Augustus 2015 - 09:54

    Jenny:

    Hoi Kirsten, fantastischtot nu toe, je maakt wat mee! Geweldig,
    Ik heb oma op Google maps je hostel Urban Central Accomodation laten zien, ziet er goed uit.
    Vind het heel leuk om je verslagen te lezen, geniet ervan,
    Groetjes oma en Jenny

  • 20 Augustus 2015 - 10:42

    Ron:

    Hallo Kirten,

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent down-under.
    Je hebt in een korte tijd al heel wat beleefd. Het lijkt dat de rondreis al begonnen is.
    Het blijkt een heel groot contigent te zijn. Met grote afstanden.
    Hoe lijkt het met de werkzaamheden? In Temora ga je werken als aupair in een gezin.
    Ik vind het heel knap hoe je het allemaal geregeld hebt daar.
    Heel veel plezier daar en blijf ons hier op de hoogte houden.
    P.s. Niels heeft een woning gekocht in Annen. Google: Ronkelskamp 43

    Groetjes Ron en Dirkina

  • 20 Augustus 2015 - 10:44

    Ron:

    Sorry Kirsten, het is Kirsten.

    Even te snel verzonden.

  • 20 Augustus 2015 - 15:45

    Oma Swaving:

    Hoi Kirsten.
    Wat leuk weer iets te lezen.
    Wat fijn voor jou en Phyllis dat jullie een dag samen zijn geweest. Jou mam en Phyllis zijn hier gisteravond bij mij opvisite geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Hallo allemaal! Via deze weg lijkt het mij leuk om jullie de komende zeven maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen in Australië. De eerste vijf maanden zullen in het teken staan van training, werken en volop genieten. De laatste twee maanden zullen in het teken staan van heerlijk samen reizen met HJ, ultiem vakantiegevoel en nog vééél meer genieten.

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 8323

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Aussie here I come!

Landen bezocht: